رتبه و درصد دروس برای قبولی در رشته های گروه تجربی
نوشته شده توسط : نویسنده 1

رتبه و درصد دروس برای قبولی در رشته های گروه تجربی

  • رتبه و درصد دروس برای قبولی در رشته های گروه تجربی، آخرین رتبه قبولی
  • درصد دروس برای رشته های تجربی، زیرگروه های رشته تجربی
  • کارنامه آخرین رتبه قبولی گروه تجربی، رشته های گروه تجربی
  • لیست رشته های تجربی، پزشکی و پیراپزشکی تجربی

بی شک قبولی در رشته های تجربی کار آسانی برای داوطلبان و متقاضیان رشته های پزشکی و پیراپزشکی نیست. اما در این مطلب سعی داریم به رتبه و درصد دروس برای قبولی در رشته های گروه تجربی بپردازیم تا داوطلبان با دید بازتری انتخاب رشته ی خود را انجام دهند.

قبل از تمام این ها به تخمین رتبه می پردازیم؛ اگر داوطلبان تا قبل از اعلام نتایج درصدهای حدودی خود را بدانند می توانند با استفاده از نرم افزار تخمین رتبه، به صورت رایگان رتبه خود را تخمین بزنند.

بعد از اعلام رتبه توسط سامانه ی سنجش، داوطلبان می توانند دفترچه انتخاب رشته را از سامانه ی دانشگاه سراسری و یا سامانه دانشگاه آزاد دریافت کنند. بعد از دریافت دفترچه انتخاب رشته، داوطلب می تواند با استفاده از نرم افزار انتخاب رشته به صورت رایگان، انتخاب رشته اش را انجام دهد.

در مورد رتبه و درصد دروس برای قبولی در رشته های گروه تجربی باید بگوییم که این رتبه هم برای دانشگاه سراسری و هم برای دانشگاه آزاد است. به این دلیل که به مدت 2 سال است که کنکور سراسری و آزاد به صورت همزمان برگزار می شوند. در نتیجه ترازی برای دانشگاه آزاد در نظر گرفته نمی شود.

اما قبولی در دانشگاه سراسری به رتبه و رشته ی انتخابی و زیرگروه انتخابی داوطلب بستگی دارد. دانشگاه سراسری به طور کلی دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی، پردیس خودگردان را در بر می گیرد.

آخرین رتبه قبولی در رشته ها و دانشگاه ها
هنر
زبان

به غیر از دوره های روزانه، داوطلبان موظف به پرداخت شهریه در بقیه ی دوره ها هستند. داوطلبانی که از طریق کنکور سراسری وارد دوره های پیام نور و غیر انتفاعی و پردیس خودگردان می شوند نیز موظف به پرداخت شهریه هستند. اما این شهریه نسبت به شهریه دانشگاه آزاد بسیار کمتر است. اما داوطلبانی هم که نمی خواهند در کنکور سراسری شرکت کنند و به نوعی می خواهند به صورت بدون کنکور وارد این دوره ها شوند، می توانند به صورت بدون کنکور در دانشگاه پیام نور، غیر انتفاعی و پردیس خودگردان ثبت نام کنند.

زمان ثبت نام در رشته ها و دانشگاه های بدون کنکور بعد از اعلام نتایج کنکور است و نحوه ی انتخاب رشته ی بدون کنکور نیز متفاوت است. داوطلبان برای انتخاب رشته ی بدون کنکور می توانند از نرم افزار بدون کنکور کمک و راهنمایی بگیرند.

دانشگاه آزا هم بسیاری از رشته های پزشکی و پیراپزشکی را به صورت بدون کنکور ارائه می دهد ولی شرایط متفاوتی با دانشگاه سراسری دارد. یکی از این شرایط، هزینه ی بالای دانشگاه آزاد در رشته های بدون کنکور است.

داوطلبان برای ثبت نام در رشته ها و دانشگاه های بدون کنکور تجربی باید ابتدا از سامانه ی دانشگاه مورد نظر کارت اعتباری خریداری کنند و پس از مطالعه ی دفترچه ی انتخاب رشته ی بدون کنکور، انتخاب رشته ی خود را انجام دهند.

زمان اعلام رتبه برای قبولی در رشته های تجربی اوایل مردادماه می باشد و پس از آن داوطلبان می توانند برای انتخاب رشته و یا اعتراض خود اقدام کنند.

رشته های پزشکی و پیراپزشکی در دانشگاه علمی کاربردی به صورت خیلی محدود ارائه می شود و اگر رشته ی مورد نظر داوطلب ارائه شود، داوطلب باید از مقطع کاردانی شروع به تحصیل کند.

خانه مشاوره در موضوعات زیر مشاوره می دهد:

  • رتبه و درصد دروس برای قبولی در رشته های تجربی، پیراپزشکی بدون کنکور
  • پزشکی بدون کنکور، انتخاب رشته بدون کنکور رشته های تجربی
  • دانشگاه های بدون کنکور رشته های تجربی، شهریه بدون کنکور رشته های تجربی
  • سامانه هوشمند مشاوره تلفنی و پاسخگویی به سؤالات شما

 

 

داوطلبان کنکور سراسری جهت اشنایی با فنون انتخاب رشته در کانال خانه مشاوره به ادرس telmoshavere@ عضو شوند.




:: برچسب‌ها: مشاوره رتبه و درصد دروس برای قبولی در رشته های گروه تجربی,زیر گروه رشته تجربی,راهنمای کارنامه آخرین فردقبول شده گروه تجربی , مشاوره تلفنی رشته های تجربی,آگاهی از انواع رشته های تجربی,مشاوره و راهنمایی پزشکی و پیراپزشکی,مشاوره تلفنی درصد دروس برای رشته های تجربی ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: