نوشته شده توسط : نویسنده 1
نرم افزار تخمین رتبه
نرم افزار بدون کنکور
نرم افزار انتخاب رشته ارشد
نرم افزار انتخاب رشته کنکور سراسری

با توجه به اینکه رتبه و تراز معیار اصلی برای انتخاب رشته ی کارشناسی می باشد و با استفاده از آن داوطلبان با همیدگر مقایسه می شوند. رتبه که نشان دهنده ی اولویت داوطلبان بر اساس نمره ی کسب شده می باشد و تراز نشان دهنده ی اختلاف سطح علمی و یا نسجش علمی داوطلبان می باشد. برای درک بهتر مفهوم تراز مثالی می زنیم:

فرض کنید نمره ی داوطلبی در آزمون x برابر با 18 شده باشد و همان داوطلب در آزمون y  که همانند آزمون x با شرایط یکسان برگزار شده است، نمره ی 14 را کسب کرده باشد. داوطلب در آزمون دوم با وجود اینکه نمره ی پایین تری کسب نموده است. اما رتبه اش بهتر شده است که این موضوع نشان دهنده ی اختلاف سطح علمی سؤالات می باشد که با مفهومی به نام تراز عنوان می کنیم. داوطلبان پیش از انتخاب رشته ی خود می بایست از رتبه و تراز داوطلبان در سال های گذشته آگاهی کامل داشته باشند. اطلاع از رتبه و محل قبولی آنان، مقایسه ی دانشگاه ها می تواند کمک شایانی به داوطلب نماید.

استان مورد نظر
دانشگاه مورد نظر
رشته مورد نظر
اخرین رتبه قبولی
رتبه و درصد دروس

داوطبان پیش از انتخاب رشته ی خود می بایست رتبه ی قبولی در رشته ی مورد علاقه ی خود را بررسی نمایند و پس از آن با رتبه ی خود مقایسه کرده و برآورد نمایند که آیا امکان قبولی در رشته ی فوق وجود دارد و یا خیر و پس از آن شرایط دانشگاهی از قبیل شرایط اسکان (خوابگاه)، شرایط آب و هوایی، شرایط رفت و آمد، میزان اعتبار مدرک و … را بررسی نمایند و پس از آن انتخاب رشته ی خود را انجام دهند.

به داوطلبان توصیه می گردد که درصد دروس پذیرفته شدگان سال های گذشته را در کانامه ی آنان بررسی و با کارنامه ی خود مقایسه نمایند تا بتوانند به یک دید واقع بینانه و هوشمندانه ای نسبت به انتخاب رشته پیدا نمایند.

داوطلبان می بایست کلیه ی دانشگاه ها و شرایط آن ها را نظیر دانشگاه علمی – کاربردی، سراسری، پیام نور و آزاد را مطالعه نموده و با یک دید صحیح انتخاب رشته نمایند.

اضافه می گردد داوطلبان می توانند با مشاورین مرکز تمامس گرفته و اطلاعات کامل از رتبه و تراز پذیرفته شدگان به همراه درصد دروس را از آن ها بخواهند.

مرکز مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:

  • رتبه و درصد دروس برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظر، زمان تکمیل ظرفیت رشته های کنکور سراسری
  • احتمال قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظر، هزینه ی تحصیل در رشته و دانشگاه مورد نظر
  • لیست دانشگاه های بدون کنکور، مشاوره شغلی رشته و دانشگاه مورد نظر
  • سامانه مشاوره هوشمند تلفنی و پاسخگویی به تمامی سؤالات شما

 

 

داوطلبان کنکور سراسری جهت اشنایی با فنون انتخاب رشته در کانال خانه مشاوره به ادرس telmoshavere@ عضو شوند.




:: برچسب‌ها: رتبه و درصد دروس برای قبولی در رشته و دانشگاه مورد نظر,رتبه و درصد دروس,درصددروس دررشته موردنظر,درصد دروس برای دانشگاه مورد نظر,درصد دروس پذیرفته شدگان ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: