تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور
نوشته شده توسط : نویسنده 1

راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور

  • تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور، تاریخ تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور
  • رشته های تکمیل ظرفیت پیام نور، نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور
  • ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور، دانشگاه پیام نور
  • شروع کلاس های تکمیل ظرفیت پیام نور، مشاوره تلفنی تکمیل ظرفیت پیام نور

دانشگاه پیام نور، هر ساله به دو صورت داوطلب می پذیرد: به صورت با کنکور و بدون کنکور.

پذیرش متقاضیان و دانش آموزان به صورت با کنکور به این صورت است که متقاضیان در کنکور سراسری شرکت می کنند و پس از اعلام نتایج اولیه اگر در دوره ی پیام نور مجاز شده باشند، می توانند بعد از اعلام شروع انتخاب رشته در این دوره شرکت کرده و انتخاب رشته کنند. نتایج قبولی انتخاب رشته با کنکور پیام نور در شهریورماه اعلام می شود.

اما داوطلبانی هستند که ممکن است در انتخاب رشته با کنکور پیام نور قبول شده باشند. بنابراین، این متقاضیان می توانند منتظر اعلام شروع تکمیل ظرفیت رشته های با کنکور پیام نور باشند.

شروع تکمیل ظرفیت رشته های با کنکور پیام نور همزمان با شروع تکمیل ظرفیت دانشگاه سراسری می باشد.

تعداد پذیرش داوطلبان رشته های تکمیل ظرفیت به محل دانشگاهی آن رشته بستگی دارد. بعد از اعلام نتایج هر دانشگاهی ظرفیت خود را برای رشته های مختلف اعلام می کند و داوطلبان می توانند رشته هایی را که علاقه دارند در دانشگاه مورد نظر جستجو کرده و آن ها را با علاقه انتخاب کنند. اما نکته ای که همه ی شما متقاضیان عزیز تکمیل ظرفیت باید به آن توجه کنید این است که در انتخاب رشته ی تکمیل ظرفیت خود حتماً رشته ی مورد علاقه ی خود را انتخاب کنند. به این دلیل که اگر در رشته ی انتخابی خود در تکمیل ظرفیت قبول شوند، این قبولی برابر با لغو قبولی در انتخاب رشته ی اصلی شان است.

تکمیل ظرفیت
ریاضی
تجربی
انسانی
هنر
زبان

 

در این بین اگر دانش آموزان و متقاضیانی باشند که می خواهند حتماً و حتماً در دانشگاه پیام نور ادامه تحصیل بدهند ولی در انتخاب رشته ی اصلی قبول نشده اند، اصلاً نیازی نیست که نگران باشند. همان طور که در اول مطلب گفتیم یکی دیگر از راه های شرکت در دانشگاه پیام نور به صورت بدون کنکور است. یعنی انتخاب رشته ی بدون کنکور دانشگاه پیام نور.

این دانشگاه مانند دانشگاه های دیگر، رشته های بدون کنکور را ارائه داده که بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان این رشته ها را پذیرش می کند. البته تمامی متقاضیانی که در آزمون سراسری ثبت نام کرده یا نکرده اند، می توانند در این انتخاب رشته شرکت کنند.

دانش آموزان و متقاضیان می توانند از نرم افزار انتخاب رشته ی بدون کنکور استفاده کنند تا ببینند با درصد حدودی خود چه رتبه ای را کسب می کنند؟!

و اما در انتخاب رشته ی بدون کنکور هر داوطلب فقط می تواند متقاضی یک گروه آزمایشی باشد و یک کد رشته را انتخاب کند.

مدارک مورد نیاز برای شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگه پیام نور، گواهی مدرک تحصیلی دیپلم، عکس 3×4، اصل شناسنامه، اصل کارت ملی و … می باشد که از طریق سامانه ی پیام نور به متقاضیان اعلام می شود.

ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور با خرید کارت اعتباری از سامانه دانشگاه پیام نور و در همان سامانه انجام می گیرد.

مسئله ی دیگری که متقاضی حتماً باید به آن توجه داشته باشد این است که هنگام ثبت نام تکمیل ظرفیت حتماً در انتخاب کد رشته ی خود باید دقت کند. به این دلیل که بعد از ثبت نام در رشته ی موردنظر امکان عوض کردن رشته وجود ندارد.



 

متقاضیان مرد هم هنگام ثبت نام باید از نظر نظام وظیفه منعی برای شرکت در دانشگاه نداشته باشند.

همینطور برای انتخاب رشته ی اصلی که قبل از انتخاب رشته ی تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور می باشد، داوطلبان می توانند از نرم افزار انتخاب رشته استفاده کنند.

خانه مشاوره در موضوعات زیر به شما مشاوره می دهد:

  • تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور، تکمیل ظرفیت با کنکور پیام نور
  • تکمیل ظرفیت بدون کنکور پیام نور، نرم افزار انتخاب رشته بدون کنکور
  • نرم افزار تخمین رتبه، انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی پیام نور
  • سامانه هوشمند مشاوره تلفنی و پاسخگویی به سؤالات

 

 

داوطلبان کنکور سراسری جهت اشنایی با فنون انتخاب رشته در کانال خانه مشاوره به ادرس telmoshavere@ عضو شوند.




:: برچسب‌ها: مشاوره تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور, راهنمای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور, اطلاع از زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه پیام نور, راهنمای رشته های دانشگاه پیام نور,مشاوره و راهنمایی نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور, مشاوره و انجام ثبت نام تکمیل ظرفیت پیام نور, راهنمای شروع کلاس های تکمیل ظرفیت پیام نور, مشاوره تلفنی تکمیل ظرفیت پیام نور ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: